Du som har JobOffice Kassa kan aktivera Kvittar  i din kassa som en gratis plustjänst genom att följa stegen nedan. Efter det kan du erbjuda dina kunder digitala kvitton direkt från din butik eller restaurang. Just nu är den kostnadsfri för alla som använder JobOffice Kassa, under en begränsad period, minimum 6 månader.

Så installerar du Kvittar i kassan

Klicka för att se en större bild

Klicka för att se en större bild

  1. Öppna Arkiv i JobOffice programmet
  2. På sidan hittar du en Kvittar ikon och Skicka till Kvittar
  3. Tryck Lägg till, funktionen är gratis
  4. Fyll i era uppgifter i fältet Registrering
  5. Skicka till Kvittar
  6. Ni blir automatiskt registrerade
  7. När ni är registrerade och klara är Kvittar ikonen på kassapanelen färglagd.
  8. Nu kan ni börja Skicka kvitton digitalt

Så skickar du kvitto digitalt till kunden

  1. Genomför köpet som vanligt och slå ut kvittot.
  2. Klicka på Kvittar-ikonen uppe till vänster på skärmen direkt efter kvittot slagits ut.
  3. Fyll i kundens personnummer, genom att till exempel ”blippa” hennes körkort och tryck nästa (Du kan också skriva in personnummret).
  4. När sändprocessen är avslutad klicka på Slutför.
  5. Klart!